Merkezi Sistem Paylaşım Bilmecesi
Kış mevsimindeyiz ve ısıtma faturalarıyla ilgili yine bazı sorular gelmeye başladı. Faturaların %30’u, ortak alanlar için m²’ye göre paylaştırılıyor, %70’i ise dairelerin sayaçlarına göre dağıtılıyor.

Merhaba arkadaşlar,
Kış mevsimindeyiz ve ısıtma faturalarıyla ilgili yine bazı sorular gelmeye başladı. Faturaların %30’u, ortak alanlar için m²’ye göre paylaştırılıyor, %70’i ise dairelerin sayaçlarına göre dağıtılıyor. Bir sakin, “Murat Bey, hep 22 derecede duruyordu, neden bu ay bu kadar geldi?” diye soruyor. “Hanım efendi, geçen ay ile bu ay arasındaki hava sıcaklığı farklıydı, bu ay daha soğuktu, sistem daha çok çalıştı!” demek bile bazen yoruyor bizi.
Ve yerden ısıtma sistemine de değinelim. 15 derece altına düştüğünde sistem otomatik devreye giriyor, bu da 5627 sayılı enerji performansı yönetmeliği gereğince. “Tatile gittim, tamamen kapalı olması gerekirdi, bu kadar fatura gelmez ki!” diyenler oluyor. Ama 15 derece kuralı var, sistem çalışmaya devam ediyor.
Teknik olarak da, Substation ile M-Bus sistemi arasındaki farkları anlatmak, termostatik vanaların nasıl çalıştığını, kazanın derecesine göre nasıl ayarlanması gerektiğini teknik personele anlatmak bazen bizi zorluyor. Hele ki bu 4. start-up projem, her şey yeni ve her şeyin düzgün çalışması için biraz zaman gerekebiliyor. Ama işin içinde olmak, tüm bu detaylarla uğraşmak aslında bir yandan çok keyifli. Yani, zor ama eğlenceli!
Sonuç olarak, site yönetimi sadece fatura dağıtmak değil, sakinlere ve teknik personele bu konuları sabırla anlatmak da bir iş!
Her ne kadar yorucu olsa da, bu işi seviyorum ve her gün yeni bir şeyler öğrenmekten keyif alıyorum.
